המדריך האולטימטיבי למציאת רעיון לעסק.

שיתוף מהיר ברשתות חברתיות:

מציאת רעיון לעסק ונכס דיגיטלי מניב.

המטרה-הקמת נכס דיגיטלי מניב לתוכניות שיווק שותפים מכירות קורסים ומוצרים.

חושבים להקים נכס דיגיטלי אונליין ולא בטוחים מאיפה מתחילים?

האם אתם בטוחים במה כדאי להתמקד? מהי התחרות? מהו הנפח? ומיהו קהל היעד?

המון עסקים בין אם הם פיזיים או לא,מתחילים בחוסר תכנון ובדיקה מעמיקים ופועלים ללא אסטרטגיה ברורה  ובהמשך גם נקלעים לקשיים ואף נכשלים.

אנחנו כאן כדי לתת לכם כלים שיעזרו לכם להגיע לנקודת ההתחלה עם ביטחון וודאות אמיתיים.ותלמדו ליישם שיטות וכלים שיעזרו לכם למצוא רעיון לעסק והאם התחום שבחרתם הוא:

  • מעניין אתכם אישית.
  • תחרותי מידיי או רווי.
  • ממלא צורך או נותן ערך מוסף לקהל היעד שלכם.
  • משתלם וריווחי.

ההדרכה היא חינמית לחלוטין ומבוססת על המון מידע שאספנו ממנטורים עסקיים בכירים  וגם בדקנו ויישמנו בעצמנו.

 בשלב הראשון כל מה שתצטרכו הוא:

  1. דף נייר ועיפרון מחודד. (כזה שאפשר לנגוס בו כשהמוח באמת פועל.)
  2. חדר שקט בלי הסחות דעת.
  3. כמה שעות פנויות כאתם בריכוז שיא.

ראשית בואו נבין את המושגים:

מהי נישה ולמה חשוב לבחור באחת?

  • נישה או קטגוריה היא הרעיון המרכזי של העסק והאתר שלך.
  • נישה היא תחום ספציפי וממוקד עם קהל יעד יחודי.
  • גוגל מעניק עליונות וחשיפה לאתרי חנויות ועסקים בעלי נישות ממוקדות.

 

מהו נכס דיגיטלי?

נכס דיגיטלי או בשם הלועזי Digital Asset הוא כל דבר שרשום על שמכם ברחבי האינטרנט. זה יכול להיות דף פייסבוק פעיל,ערוץ יוטיוב מעניין,עמוד אינסטגרם עם מלא עוקבים והרשימה עוד ארוכה.

אנחנו נתמקד בתחום אתרי חנות אינטרנטיים ותוכניות שיווק שותפים כדוגמה.

ההדרכה הזאת נכונה לבחירת עיסוק בכל תחום שהוא.

 

מהו נכס דיגיטלי מניב?

נכס דיגיטלי מניב הוא ערוץ כלשהוא שהצליח לייצר:

  • קהל עוקבים נאמן ורחב.
  • מקור למידע ופיתרונות.
  • מוניטין מבוסס ואמון של העוקבים.
  • מערכת יחסים ארוכת טווח דרך רשימת תפוצה.

ישנם עוד המון גורמים – אלה העיקריים.

עכשיו,מכיוון שהערוץ הזה משמש כסמכות בנושא ספציפי הוא יכול גם להמליץ על מוצרים והדרכות מתחום ההתמחות שלו ולהרוויח עמלות או רווח ישיר.

המושג פאסיבי מתכוון לרווחים שנוצרים גם כשאתם ״ישנים״שכן היתרון האדיר בנכס דיגיטלי הוא זמינות ללא הגבלה וחיי מדף ארוכים.

בחירת נישה להקמת נכס דיגיטלי היא השלב החשוב ביותר ומייד ניגש אליה – אבל קודם קחו בחשבון:

בחירת הנישה והרעיון לעסק חייבת לעניין אתכם ברמה האישית שכן הקמת עסק מצליח דורש בממוצע 1000 שעות ובין שלוש לחמש שנים.

אפשר גם להגיע לתוצאות מהירות יותר אם תשקיעו יותר מזמנכם בכל יום, או לחלופין תעזרו בעזרה מיקצועית לבניית האתר וכתיבת התוכן .ניתן בהחלט לקנות קיצורי דרך.

עסק מצליח מצריך עבודה קשה והתמדה – בעיקר ברמת תוכן טוב ועיקבי. אנחנו אישית מאמינים שאפשר וכדאי לבוא בגישה של רצון אמיתי לענות על צרכים ולעזור לעוקבים כי רק ככה באמת אפשר לבנות אמון ולקוחות חוזרים וממליצים.

 

סוגי נישות עיקריות.

תשוקה.

בדרך כלל תחביבים שהפכו לאובססיה.

לדוגמה: נגרות,דייג,צילום,רכיבה על אופניים,נגינה,תזונה וסגנון חיים,ואפילו (תתפלאו) לימודים.אנשים כאלה קונים באופן קבוע מוצרים שתומכים בתשוקות וסגנון החיים שלהם באופן קבוע.ניקח שוב כדוגמה את תחום הצילום -צלמים רוכשים מצלמות וחצובות,עדשות שונות,כרטיסי זיכרון,תיקים מיוחדים,תאורה וכו,

סגנון חיים.

אנשים מציגים ומגדירים את עצמם בעזרת הפעילויות החיצוניות שבהם הם עוסקים.

לדוגמה:נגנים,טיבעוניים וצימחונים,אנשי מיקצוע,ספורטאים,מרפאים,אפילו אנשים עם בעלי חיים ועוד.אנשים כאלה קונים כל דבר שתומך בסגנון החיים שלהם.

פתרון בעיות.

אנשים צריכים ורוצים לעשות שינוי.

לדוגמה:אובדן שיער,בקרת משקל והרזיה,פצעי בגרות,הפסקת עישון,מידע ותוכנות מסוגים שונים ועוד.אנשים כאלה קונים כל דבר שיעזור להם להשיג את המטרה ויפתור להם את הבעיה וכולנו יש בעיות.

*נקודה חשובה שצריך להפנים- אנשים שמחפשים פתרונות לבעיות לא ישאלו חברים אלא ישתמשו בגוגל

כמקור מידע מהימן ומקיף,הם יאתרו אנשים בעלי סמכות בתחום,יתחברו וילמדו מהם,ובסוף גם יפעלו לפי ההמלצות של אותם בעלי סמכות וירכשו מוצרים או מידע.

לכן אתם רוצים להפוך להיות בעלי סמכות בתחום שלכם עד כמה שרק ניתן.

ישנם המון מקרים בהם נישה גולשת ומתמזגת ליותר מסוג תחום אחד וזה בסדר גמור.

נישות תשוקה וסגנון חיים הרבה פעמים חופפות וניתן לשלב פיתרון בעיות עם תשוקה,נישות בעלות ביקוש גבוה הם גם תחרותיות מידיי(לדוגמה הרזייה) ולכן גם שם כדאי להתעמק ולמצוא תחום בתוך נישה שהוא פחות תחרותי אבל עדיין עם דרישה ותוכלו לבלוט בו ביותר קלות.

ניקח שוב את נישת הצילום ונמצא לה תת תחום ספיציפי עם ביקוש נמוך – לדוגמה התמחות  בצילומי פורטרט למשפחות וילדים- הביקוש גדול והתחרות יחסית נמוכה.

דוגמה נוספת להרזייה – התמחות בהרזייה ותכנים שמדברים לאימהות חדשות בגיל שלושים.

בואו נמשיך.

 

ממה אנחנו נעזור לכם להמנע:

  • בחירת נישה תחרותית ורוויה מידיי שתוביל לחוסר תנועה.
  • בחירת נישה בעלת נפח חיפוש נמוך מידי שלא תייצר לכם רווחים.

 

המטרות שצריך לטפח בנכסים דיגיטליים ועסקים בכלל:

  • חיבור לקהל נלהב שחולק את האהבה לתחום שלכם דרך הגדלת רשימת התפוצה שלכם.
  • תחרות נמוכה יחסית בתחום שלכם.
  • ערך גדול ודרישה לתוכן שאתם מספקים.

 

שלושת השלבים במחקר נכס דיגיטלי.

  1. יצירת רשימה ענקית של כל הנושאים שמעניינים אתכם.
  2. מחיקת נושאים ברשימה שלא עומדים בקריטריונים שנציב ונבדוק בהמשך.
  3. השוואת ההיצע והביקוש של הנושאים הנותרים ברשימה וביצוע בחירה.

 

הכנת רשימה

קשה לאמוד במספרים כמה אנשים עוסקים בדברים שפשוט לא מעניינים אותם!

חוסר עניין שגורם לשחיקה מנטלית ופיזית ולרוב גם לביצועים גרועים בעסק ומחוצה לו.

אתם הולכים עכשיו לשפוך את הלב ולרשום כל דבר שאתם אוהבים על הדף!

תעשו את זה בעזרת בירור פנימי עמוק ושאילת שאלה אמיתית וכנה –מה מעניין אתכם??.

ואל דאגה – אנחנו נעזור גם עם זה ע״י שאילת שאלות שונות ומשונות כשהמטרה היא לגרות את הדימיון שלכם.

 

קחו את הזמן לרשום רעיונות!

  • מה עניין אתכם בעבר ואהבתם כילדים?
  • אם הייתם עולים על מטוס- איזה מגזין ובאיזה נושא הייתם בוחרים?

בישול?צילום?נשיונל גיאורפיק?מחשבים?מוזיקה?ציוד היי פיי ?,מכוניות?כלכלה?אופנה?

  • על איזה פירסומות בעיתון או ברשת אתם נעצרים וקוראים בשקיקה גם את הטקסט?
  • מה מלהיב אתכם במיוחד?אולי ללמוד לעשות כסף באינטרנט?מעולה תרשמו גם את זה.
  • במה אתם כבר טובים?כל אחד טוב במשהו.
  • משחקי מחשב.
  • ספורט.
  • נגינה.
  • לימוד.
  • בישול.
  • יעוץ.
  • כתיבה.
  • רוחניות
  • מדע.
  • אנליזה.
  • טיפוס הרים.
  • ציור.

  • מה אתם יודעים שהמון אנשים אחרים לא יודעים?
  • במידה ואתם מבוגרים – במה עסקתם בעשורים האחרונים?והאם זה תחום שניתן להמיר ולהפיץ לקהל יעד גדול ורחב יותר ולעסוק בו באופן עצמאי?
  • האם אתם גבר שיודע לדבר עם נשים?
  • האם אתם אישה שיודעת לדבר עם גברים?
  • האם אתם יודעים לצור שידוכים וזיווגים מסוגים שונים?
  • האם אתם טובים באבחנת בעיות ויעוץ לאחרים?
  • במה אתם טובים פיזית?ריצה?הרמת משקולות?יוגה?קרוספיט?פילאטיס?
  • איזה בעיה בחייכם אתם רוצים לפתור בחמש שנים הבאות?
  • האם אובחנתם במחלה כלשהיא?
  • האם אתם סובלים מעודף משקל ומתקרבים לגיל שזה כבר נהיה עניין קריטי לבריאות?
  • האם אתם מתאמנים לאיזה שהיא תחרות או מנסים להיות תחרותיים בתחום כלשהוא?
  • אולי אתם מאמנים בעל חיים לתחרות כלשהיא?
  • האם נולד לכם ילד ואתם רוצים לדעת איך להסתגל לסגנון החיים החדש?
  • האם יש לכם כסף ואתם רוצים ללמוד איך להשקיע אותו נכון?
  • ממה איכפת לכם באמת ושאנשים אחרים כמעט לא מודעים אליו?
  • איזה שינוי היית רוצה לראות ולהגביר בעולם?אנרגיה ירוקה? צריכה נכונה?יותר טבעונות?
  • מה לדעתך הרבה אנשים יצטרכו יותר בשנים הקרובות?
  • איזו טכנולוגיה תכנס לשוק בשנים הקרובות?
  • איזה רכישות ביצעתם לאחרונה ולמה?

אולי אתם אוהבים לבשל וקונים מלא גאגדטים למטבח,או שאתם מכורים לרכישת כלי נגינה וציוד אולפני באופן קבוע (כמוני.)

עכשיו תשתו כוס מים ותתמתחו קלות – אנחנו עוברים לטקטיקות הבאות:

תפתחו בבקשה מחשב וכנסו לאמזון,חפשו את תפריט הקטגוריות ותקראו אותם.

מצאתם נושאים שגרמו לכם להתרגש? תרשמו גם אותם על הדף.

  • אופנה?
  • צעצועים?
  • קוסמטיקה?
  • ריהוט?
  • משחקי מחשב?
  • מחנאות?
  • כלי עבודה?אתם מתקנים הרבה דברים?
  • אתם אוהבים משחקי לוח? כן גם נישה ללוחות שח מט היא רעיון לעסק.
  • אתם אוהבים גינון?
  • יש לכם בעלי חיים?

בואו נעמיק אפילו יותר באמזון:

  1. ליחצו על תפריט ההמבורגר בעברית ממוקם למעלה מימין.
  2. גוללו למטה וליחצו על רשימת החנויות המלאה.

גם פה תמשיכו באותה שיטה ותמצאו עוד מאות רעיונות,    ת ר ש מ ו  ג ם  א ו ת ם!

תזכרו שלכל קטגוריה ישנם עוד המון תתי קטגוריה ושם אתם רוצים להתמקד בחיפוש.

  • אתם אוהבים להכין נרות?
  • אתם אוהבים להכין סבונים?
  • אתם אוהבים להכין תכשיטים?אם כן מאיזה חומר?
  • אתם אוהבים לתפור בגדים?כריות?וילונות?
  • אתם אוהבים ליצר מוצרי עור?
  • אולי אתם נמשכים לדפוס תלת מימדי?
  • אוהבים טניס שולחן?
  • אוהבים אבנים וקריסטלים?
  • אוהבים מוצרים אורגניים?
  • אוהבים נעליים?
  • אוהבים מכשירים חשמליים חדשים?
  • אוהבים תחפושות?
  • סנואובורד?
  • אופני הרים?
  • כלי נשק?
  • אמנויות לחימה?

בשלב זה הרשימה שלכם צריכה להיות מלאה ועסיסית וזה מעולה!

אבל לא סיימנו – בואו נמשיך.

האם אתם אוהבים לאסוף דברים?

  • עתיקות
  • קלפים
  • מטבעות
  • בולים
  • ספרי קומיקס
  • בובות
  • מכוניות 
  • צעצועים
  • חרקים ופרפרים
  • משחקי וידאו ישנים

האם אתם אוהבים תחביבים תחרותיים?

  • חץ וקשת
  • זריקת חצים.
  • זריקת סכינים
  • שח מט
  • קארטינגים
  • פוקר
  • חתירה
  • גלישה
  • הרמת משקולות
  • רובי אוויר
  • פיינטבול
  • סקייטבורד וגלגיליות
  • אופני מירוץ
  • בואלינג
  • טניס
  • טיסנים
  • עפיפונים

האם אתם אוהבים להתבונן בדברים?

  • אסטרונמיה
  • ציפורים
  • צילום
  • מטראולגיה
  • אסטרולוגיה
  • מדיטציה
  • לימוד
  • קולנוע

טקטיקה נוספת היא לחפש בוויקיפדיה תחת הערך ״תחביבים״

אפשר לחפש גם באנגלית או בכל שפה אחרת.

חשוב שתזכרו – אתם מחפשים דברים שאתם אוהבים,או דברים שאתם רוצים ללמוד וגורמים לכם התרגשות וסיפוק,כי ואתם לא רוצים להשקיע את הזמן והאנרגיה שלכם בשום דבר אחר שהוא לא מעניין וכיף.

שאלות חשובות נוספות:

  • מה בא לכם בקלות שאנשים אחרים מתקשים בו?
  • מה עשיתם מקצועית בחמש שנים האחרונות?
  • איזה היבטים בחייכם נראים לכם נורמלים ואנשים אחרים מעירים עליהם ואפילו מקנאים בהם?
  • איזה אתגרים הצלחת לעבור שאחרים מתקשים בהם?

 זהוווווו סיימתם – כל הכבוד!!

עכשיו אתם אמורים להסתכל על דפי נייר מבולגנים אבל גדושים ברעיונות טובים.

אל תבהלו אתם בדרך הנכונה – קחו כמה נשימות עמוקות ועוד לגימה טובה של מים ובואו נעבור לשלב המיון.

 

רעיון לעסק – זיקוק וסינון בשלושה שלבים:

  1. מחקר קהילתי.
  2. מחקר מתחרים.
  3. מחקר מוצרים.

לפני שממשיכים. אם אתם מרגישים צורך לסדר את הרשימה שלכם, להעביר אותה לקובץ דיגיטלי,או לדף נוסף אז מצויין, קחו את הזמן ועשו זאת כעת לפני שאתם מתקדמים.כל אחד והשיטה שנוחה לו – וזה בסדר גמור גם אם אתם מוכנים להמשיך מיד ללא הכנות נוספות.

 

מחקר קהילתי.

מטרת הבדיקה הזאת היא לזהות את נפח ואופי הקהל ולמיין תחת נישות ברשימות הרעיון לעסק שיצרתם,והמקום הטוב ביותר לחיפוש הוא ברשתות החברתיות.

ישנה שאלה מהותית נוספת – האם קהל היעד שלכם הוא בינלאומי או מקומי או שניהם?

בכל מקרה בדיקה בעזרת הכלים שנציג כעת היא עדיין אומדן טוב לכל תרחיש ולרוב מה שעובד בחול יעבוד גם מקומית.

 

מטרת המחקר

המטרה עכשיו היא להתחיל לזהות דפוסים ולמחוק מהרשימה כל מה שאתם מזהים שאין לו עניין או תנועה.יכול להיות שתמצאו נישה שהיתה חזקה ואז פתאום מתה לגמרי – תזהו אותה ותמחקו מהרשימה.זה יחסוך לכם כמה שנים טובות בוודאות.

קחו את הזמן – תעשו את המחקר – תנו עבודה- תסמכו על התהליך -זה מה שאנשים מצליחים עושים!

Google

ידידו הטוב ביותר של האדם – עובדה שאנשים יחפשו בו פתרונות לכל דבר וסומכים עליו לחלוטין.

  1. כנסו לשורת החיפוש ותרשמו , Niche,forums למצוא את רשימת הפורומים החזקים ביותר,ותבדקו,האם יש פורומים פעילים בתחומי עניין שברשימה?
  2. האם אתם רואים מספר גדול של שיחות יומיות בסדר גודל של עשרות ומאות?
  3. האם יש רשימות כדוגמת ״עשרת הפורומים המומלצים ביותר?״בנושא כלשהוא מהרשימה שלכם? אם כן זה סימן מצויין וכנראה שיש המון קהל יעד בתחום הזה ולכן ישנם כמה 

פורומים פעילים במקביל.כנסו ותבדקו על מה מדברים שם ובאיזה נפח ותדירות! אתם יכולים גם לחפש פורומים בשפה המקומית שלכם באותה צורה. קדימה, תעשו את זה.

קבוצות קטנות מידיי עם קומץ שיחות משנה שעברה צריכים להדליק לכם נורה אדומה ואתם מוזמנים לחסוך לכם כמה שנים טובות מהחיים ולמחוק מהר מהרשימה

Facebook

 

גם על פייסבוק לא צריך להרחיב,

וגם כאן אנחנו רוצים לאתר קבוצות בתחומי העניין שברשימה שלנו.

זאת הזדמנות מצוינת לבדוק את נפח הקהל גם בשפת האם שלכם.

  1. פתחו פייסבוק ועלו על שורת החיפוש.
  2. תתחילו להזין נושאים מהרשימה וליחצו על קבוצות כדי לגלות קבוצות.בפייסבוק החדש שעודכן בספטמבר 2020 אתם גם יכולים לחפש קבוצות לפי המיקום הגיאוגרפי שלכם!
  3. עכשיו שימו לב לדברים הבאים:

  • האם יש מספר קבוצות באותו תחום עניין?
  • האם יש שם אלפי אנשים ויותר?
  • האם יש שם מספר פוסטים כל יום ופעילות ענפה של דיון?
  • האם יש המון תגובות?

אם התשובות לכל הם כן גורף – זה סימן מצויין ואתם יכולים להעביר נישות עם פוטנציאל גבוה לרשימה חדשה וקטנה יותר – לא להתבייש גם להתחיל לאסוף נתוני נפח על כל קבוצה ולשמור את הקישורים בקובץ נפרד לכל נישה.

תחומי עניין שחיפשתם שלא מצאתם להם קבוצות רציניות – להעיף מהרשימה!

ישנם עוד שני כלים סופר עוצמתיים ואנחנו ממליצים לא להתעלם מהם בעיקר אם קהל היעד שלכם הוא בינלאומי – יתכן שלקהל יעד מקומי פייסבוק וגוגל יספיקו לשלב הזה.

Quora.com

אתר השאלות הגדול ביותר בעולם ונחשב לסמכות גדולה מאוד בעיני גוגל שכן הם ממקמים את האתר הזה במקומות הראשונים כמעט בכל שורת חיפוש לועזית שתקלידו.מומלץ לבקר ולראות על מה אנשים דנים ואם אתם יכולים למצוא שם אישור נוסף לנושאים שבדקתם.

Reddit.com

אחד הפורטלים הגדולים בעולם בו תוכלו למצוא קבוצות בנושאים שונים ומגוונים

המטרה היא להצליב קבוצות עם הרעיונות שברשימה שלכם ולבדוק כמויות וטיב קהלי יעד,על מה הם מדברים ועם מה מעניין אותם באמת מעניין גם אתכם ותנסו לזהות איך האוירה הכללית של התוכן גורמת לכם להרגיש.

טיפ חשוב –  בלינק כאן תמצאו את רשימת 5000 הקטגוריות הגדולות ביותר (subreddits)

ברגע שתצליחו להצליב נושא מהרשימה עם אחת הקטגוריות כאן תדעו שאתם בכיוון הנכון ויש עניין בתחום שבחרתם. ניתן גם לבצע חיפושים וזה בסדר אם מילות החיפוש לא יהיו מדוייקות ותפגעו בתחומים סמוכים.

ניתן למצוא רשימות reddit טובות גם בלינק הזה.

שוב – אתם רוצים להתמקד בקבוצות של אלפי אנשים בנישות זהות לרשימה שלכם ואתם רוצים למחוק מהרשימה רשימות קטנות מידיי של מאות ועשרות אנשים שכן זה סימן לחוסר פוטנציאל ועניין.

נעבור לשלב השני במחקר רעיון לעסק ובחירת נישה להקמת נכס דיגיטלי:

בשלב זה כבר אמורה להיות לכן רשימה מצומצמת ומזוקקת יותר שעברה את הסינון הראשוני.
הערה חשובה – כל השמות שרשמתם נקראים בשפה מקצועית גם: מילות מפתח -תזכרו את זה!

 

 2. שלב שני – מחקר מתחרים.

נקודה חשובה – תחרות זה דבר טוב שכן זה סימן שהתחום ריווחי ואיפה שאין תחרות אין כסף.

חוזרים לגוגל.

  1. עלו על שורת החיפוש.
  2. תתחילו להזין מהרשימה המצומצמת ושימו לב למודעות הראשונות שצצות.אלו הן

 מודעות ממומנות. ורשום לצידן בקטן Ad.

*במידה ולא עלו תוצאות נסו לתת למנוע החיפוש להשלים לכם את המשפט ולתת לכם הצעות לתתי נושאים מתוך התחום שהקלדתם.

כאן אתם צריכים לשים לב לכמה דברים:

  • מי הם המתחרים שלכם – כנסו לאתרים שלהם ושימרו את הכתובת בקובץ.
  • מהם המוצרים שהם מקדמים – כנסו להתרשם ותרשמו לעצמכם הערות לגבי המוצרים.
  • מהו טווח המחירים.מהזול ליקר ביותר? רישמו את זה.

מה אתם אמורים להבין ממודעות ממומנות?

 

ניתוח הודעות ממומנות בגוגל.

  • המתחרים כנראה הבינו ששווה להשקיע בפירסום ממומן לכן יש ברעיון לעסק כזה פוטנציאל לנכס דיגיטלי משתלם והמוצרים הם ריווחיים.
  • נושאים שאין להם מודעות ממומנות – תורידו מהרשימה – אין בהם רווח.
  • ברגע שאתם תדעו ליצור תוכן מעניין מספיק אתם תוכלו לייצר מכירות בתחום גם ללא פרסום ממומן.
  •  

חוזרים לפייסבוק:

הטקטיקה הבאה היא נשק עוצמתי ביותר לריגול אחר המתחרים ובדיקת כדאיות של הרעיון לעסק.

לכן גם אם אתם לא מומחי פירסום בפייסבוק כדאי להפנים ולתת את העבודה הדרושה גם כאן.

תסמכו על התהליך.

פייסבוק המציאה כלי חינמי שנקרא סיפריית פירסומות (ad librery) והוא נותן לנו מידע מקיף ושימושי ביותר.

ישנן שתי דרכים להשתמש בו:

דרך א.

  1. כנסו ללינק הזה או לחלופין הקלידו בגוגל ״facebook ad librery"
  2. בשורת החיפוש הקלידו את מילות המפתח מהרשימה המצומצמת.
  3. תנו למנוע החיפוש של פייסבוק להשלים לכם משפט ולהוביל אתכם.
  4. חיזרו על התהליך שביצעתם בשלב ניתוח ההודעות הממומנות בגוגל.

דרך ב.

השיטה הזאת מתאימה לבדיקה ישירה של דפי מתחרים מסויימים שאתם בוחרים לנתח.

  1. רישמו את שם העסק בשורת החיפוש. אתם יכולים למצוא עסקים דרך המודעות שלהם.
  2. בידקו את נפח הפעילות בדף, תדירות המודעות שפורסמו, איכות התכנים, ותגובות הגולשים.
  3. בידקו איזה עוד מוצרים המתחרים מוכרים מלבד המוצרים שפורסמו.
  4. רישמו הכל.

תקחו את הזמן ותמצאו את הדפים המתחרים החזקים ביותר ותקדישו זמן ללמוד כל דבר בהם!

לדוגמה איזה כפתור בחרו לשים בדף שלהם?

  • האם זה מספר טלפון?
  • הפניה לדף רכישה?
  • הרשמה לרשימת תפוצה?

תלמדו לנתח מודלים עסקיים שמניבים תוצאות שעובדים למותגים מצליחים ותחסכו זמן וכסף!

יש גם משפט שאומר : ״העכבר השני מקבל את כל הגבינה״.

קחו את הזמן ותעשו את הבדיקות בצורה יסודית.

  • מיחקו רעיונות ללא מודעות בגוגל ופייסבוק!
  • רישמו הערות על איזה מוצרים נמכרים ובאיזה טווח מחירים.
  • תעתיקו טקסטים וכותרות מהמתחרים ותשמרו תמונות כדי שתהיה לכם נקודת התחלה טובה ומקור להשוואות והשראה.
  • המטרה היא להמשיך לצמצם את הרשימה שלכם לבין שלושה לשמונה רעיונות לנכס דיגיטלי מניב.
  • אל תתעכבו מידיי – תרוצו על זה עד שתרגישו שמצאתם את הנישה המיוחלת ועליה באמת תחפרו. 

המטרה הסופית היא למצוא תחום מבוקש וריווחי שמעניין אתכם!

סיכום:

הגענו לסוף חלק א. על מה אתם אמורים להסתכל עכשיו:

1.שלושה נישות נבחרות ברשימה שלכם שהם לא פחות מ וואו.

שוב – כל מה שאין לו קבוצות עוקבים,ופירסומי מוצרים – להעיף!

חלק ב של המאמר יוקדש כולו לשלב השלישי והאחרון של מחקר מוצרים. ותכירו כלים שיעזרו לכם לנתח מיספרית את הנישה שלכם. ועוד המון.

זה לא היה פשוט נכון?? כל הכבוד למי שהגיע עד כאן.

לקבלת הקורס המלא הירשמו לרשימת התפוצה ותקבלו מייד קובץ PDF להורדה.

לכל שאלה או פניית שירות פנו אלינו באחת במדיות ונשתדל לענות בהקדם.

מקווים שנהנתם וקיבלתם ערך מהתוכן שלנו -להתראות במאמר הבא.

מעוניינים לחזור לחלק מסויים במאמר?

לחצו על אחת מכותרות המשנה:

מאמרים נוספים בנושאי שיווק דיגיטלי