המדריך הזה מיוחד מפני שהוא מתאים לבעלי עסקים ואנשי מיקצוע כאחד,ואכן לבנות אתר אינטרנט זה תהליך מורכב שדורש מחויבות,רצינות,ועמידה ביעדים ובזמנים של שניהם.
המדריך הבא יעזור לכם:
- למצוא את אנשי המקצוע והלקוחות המתאימים.
- ללמוד איך להתנהל מולם בצורה הנכונה ביותר.
- להגיע ליעדים ותוצאות טובות במהירות.
- לדעת ליצור תיאום ציפיות נכון-ללא עיכובים,התקלות וכאבי ראש מיותרים.
שלב ראשון:
מציאת איש המקצוע המתאים ביותר עבורכם.
אתם יכולים למצוא אותם דרך חיפוש בגוגל,קבוצות פייסבוק,או המלצות מפה לאוזן.אנחנו אישית ממליצים לחפש דוגמאות לעיצובים שאתם אוהבים (רצוי בתחום שלכם) ולבדוק ב Footer – תחתית האתר מי החברה שעיצבה את האתר ולגשת ע״י לחיצה על השם לאתר הבית שלה להמשך בדיקה.
טיפ – בדיקת אתרי מתחרים מעולה לצורך השראה לעיצוב ורעיונות לתכנים.
למה עוד רצוי לשים לב בבחירת מעצבי אתרים:
- קחו את הזמן לבדוק את תיקי העבודות שלהם.
- כנסו לאתרי הלקוחות שלהם ושימו לב לחווית השימוש.
- *האם הדפים נטענים במהירות?
- האם האתר ברור וקל לניווט?
- לחפש ברשת המלצות וביקורות,מהסוג שאי אפשר לפברק.
(אם אין ביקורות אבל העבודות טובות זה רק אומר שאיש המקצוע חדש יחסית – אז לשיקולכם)
שלב שני:
הכנה לפגישה.
בשעה טובה מצאתם איש מקצוע או לקוח שבא לכם טוב,עכשיו מגיעים החלקים הקריטיים במדריך לשמם התכנסנו: הבנה והסברת השלבים בתהליך.
עוד לפני שמתאמים פגישה.
יעוץ טלפוני ראשוני אינו כרוך בתשלום!
על הלקוח לספק:
- רשימה של שלושה עד חמישה אתרים כדוגמה.חובה.
- מהי מטרת האתר בפירטי פרטים.
- מי הם המתחרים העסקיים הפועלים באותו תחום.
לקוחות:
לאחר שמסרתם את המידע הדרוש במייל בצעו שיחה עם איש המקצוע ודאו שהחומר הגיע ושהכל ברור וקיבעו פגישה.
אנשי מקצוע:
בסיום השיחה ולאחר שקבעתם פגישה עם הלקוח, מומלץ לשלוח אישור במייל.
- עם מועד הפגישה
- הוראות הגעה
- אישור קבלת החומר לבדיקה.
- בקשת תשלום עבור איפיון לאתר וניתוח מתחרים.
תעשו לעצמכם טובה – ותגיעו לפגישה מוכנים!
שלב שלישי:
פגישת איפיון ראשונית
פגישת האיפיון כרוכה בתשלום סימלי הכלול בעלות האתר.
*אם אתם עסוקים או לא יכולים להגיע מכל סיבה שהיא,תבקשו לתאם פגישת וידאו או זום שבמהלכה תוכלו לעבור על הדוגמאות והסכם העבודה ביחד.
מהלך הפגישה:
מסבירים ללקוח נתונים שונים וחשובים בהתאם לאופי האתר שלו ומראים לו את הפתרונות הטובים ביותר עבורו.
החשוב מכל הוא לגרום ללקוח להרגיש בטוח ולדעת שהוא עומד להפקיד את המשימה בידיים נאמנות ומקצועיות.
- עוברים ביחד על אתרי הדוגמה שנשלחו מראש ו״שולפים״ מתוכם את הקטעים הספציפיים שהלקוח אהב,במידת הצורך על איש המקצוע להעיר על דברים ש״עובדים״ וגם כאלה שפחות.
- עוברים לניתוח נתוני מתחרים שהוכן מראש וגם מראים איך הוא בוצע בזמן אמת,מעלים הצעות בהתאם ובונים אסטרטגיית פעולות רצויה.
- מגיעים להסכמה על השפה העיצובית ועל כמות הדפים באתר ומכניסים את הנתונים להסכם העבודה.
- מוודאים באיזה מצב הלקוח נמצא מבחינת לוגו,תמונות ותכני טקסט.ובמידה ואין,ניתן להציע פתרונות ולתמחר אותם בנפרד.
*לוודא שהלקוח מבין את חשיבות מסירת החומרים בזמן והגדרת תאריכי יעד למסירה בהסכם העבודה!
שלב רביעי ואחרון:
חתימת הסכם עבודה ותשלום מקדמה.
שני הצדדים – אל תצאו לדרך בלי הסכם עבודה חתום.
עוברים על הסכם העבודה והסעיפים בחוזה. לא להבהל,החוזה פשוט,ונועד להדגיש את המחויבויות של שני הצדדים בצורה ברורה שלא תשתמע על שתי פנים.
הסכם עבודה הוא הסכם סטנדרטי מכיל את ההסכמות שהושגו בבפגישת האיפיון, בתוספת תאריכי יעד להגשות,הגדרת טווח ההתחייבויות,תנאי תשלום,אופן ביצוע התיקונים באתר,כמות השעות,עלויות שרת איחסון,תוספים ועוד לדוגמה:
- העברת תשלום של 50% משווי הפרוייקט במעמד חתימת ההסכם.
- הגשת שלד האתר לא יאוחר מ-14 ימי עסקים.
- הגשת הערות לקוח במייל אחד מסודר תוך 7 ימי עסקים מיום קבלת השלד.
- הלקוח זכאי לסבב תיקונים אחד בלבד על שלד האתר.
- הלקוח מאשר במייל את תקינות השלד במייל ומעביר את החומרים הדרושים (לוגו,טקסטים,תמונות) להמשך הזנת תכנים כמוגדר בהסכם לא יאוחר מ-7 ימי עסקים מיום האישור.
- השלמת בניית האתר במהלך 14 ימי עסקים נוספים.
- הגשת הערות לקוח ובקשות לתיקונים במייל אחד מסודר תוך 7 ימי עסקים.
- הלקוח זכאי לסבב תיקונים אחד בלבד על האתר המוגמר.
- במידה ויש ללקוח בקשות ותוספות נוספות שלא נכללו בהסכם העבודה,תוספות אלו יתומחרו לפי תעריף שעות ויתווספו כנספח תוספת חתום להסכם העבודה הקיים.
- הלקוח מאשר את השלמת האתר במייל,ומקבל בקשה להשלמת התשלום.
- עוברים לשלב העלאת האתר לאוויר הגדרת הרשאות וביצוע הדרכות לשימוש כפי שהוסכם בחוזה מראש.
- תינתן אחריות של שלושה חודשים לתיקוני ביצועים במערכת.